Wednesday 6 July 2011

makeover Shelyza Sulaiman






Saya mendapat panggilan telefon dar Shel selepas beliau melihat picture poster saya serta teman Jom Chantiques,terus pertemuan diatur, kami berjumpa berbicara bersama temannya Yati. Setelah membuka kata, saya berbincang dengan Shel dan Yati, rupanya mereka merupakan orang yang berada dalam dunia perniagaan yang berkaitan dengan kecantikan dan juga pembentukan badan, oleh itu mereka  mahu menukar gaya dan tampak bersesuaian dengan profession mereka sekarang. Shel bilang pada saya dia mahu tampak something yang  casual elegant tetapi sesuatu yang berseuaian dengan statusnya iaitu seorang ibu yang modern dan berkerjaya begitu juga dengan Yati, oleh itu  setelah berbincang dengan mereka, saya cuba keluarkan imej yang fresh dan pada masa yang sama menampakkan ilusi yang elegant.



okey, inilah Shel sebelum dia berubah gaya, seorang yang sangat simple dan juga telus, kini saya mahu menerapkan element2 yang fresh pada Shel....saya cuba ubah dari segi luaran iaitu tatarias hariannya yang merangkumi makeup hariannya,pakaian serta highlightkan warna2 yang fun utk beliau. Saya mulakan proses utk shel dengan membawanya ke saloon utk membuat facial serta kemaskan kening beliau dan seterusnya saya bawa Shel ke kaunter makeup Shu eumura  utk mendapatkan sentuhan pakar serta teknik yang betul utk apply makeup harian, setelah siap di solek, kami seterusnya memilih busana yang sesuai dengan susuk tubuhnya serta aksesori harian yang boleh shel gayakan dan untuk menguji shel,saya biarkan beliau mencari sendiri pakaian untuk di mix and match...dan akhirnya...superb! shel kini mampu memilih pakaian yang bersesuaian dengan bentuk badan serta gaya yang ingin di tampilkan. ayuh saksikan tranformasi gaya dulu dan sekarang serta proses yang dilalui beliau...jomm!!!!





Shelyza Sulaiman sebelum dimakeover



Setelah selesai sesi facial dan baru tiba di Pavillion


Shel dan Yati di beri penerangan oleh Samantha



Shel diberi makover ringkas oleh Samantha



Team Mate saya Arra Farhana memberi sentuhan magic kepada Shel untuk studio photoshoot


hasilnya Shelyza Sulaiman selepas makeover


beliau tampil lebih yakin



 Alhamdulilah, ribuan terima kasih saya ucapkan pada Shel kerana mempercayai saya untuk menjadi personal stylist beliau dan berjaya mentransformasikan beliau sekarang,saya sangat berharap agar perubahan ni membawa kebaikan dan juga menjadi satu landasan pada Shel untuk tampil lebih anggun dan berjaya dalam bidang yang diceburi, congrats Shel, untuk mengetahui business yang Shel jalankan.. log in to 

www.shelyzasulaiman.com

Sekalung penghargaan  saya ucapkan kepada Abg Azhar serta Ayed dari JariClick  Photography for superb job,Arra Fingers by Arra Farhana, My assistant Amalina serta  Elle,studio Get Gorgeous, serta semua yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam proses makeover ini..tq so much










p/s: berminat untuk transform?
 hubungi saya 017 352 9942! 


jomm jangan tunggu lagi!!

1 comment: